fbpx

9 начина, които биха ви помогнали да медитирате по-лесно

Създаден от Inspiration Heart на 2020-01-21

МЕДИТАЦИЯ

„Аз медитирам, за да не може умът ми да усложнява живота ми.“
Шри Чинмой

1. Определете конкретно време

„Да медитирам ли сега?“ - колко често ви се случва да си задавате този въпрос и да го направите, без да отложите или да забравите за намерението. Ако е трудно да намерите време, в което да ви е удобно да медитирате, намерете кога поне да опитате. Това ще увеличи шансовете да го направите.

2. Опитайте с краткотрайна медитация

Няма минимален брой минути за медитация. Едно съзнателно вдишване и издишване е по-добре от нищо. Най-лесният начин е да си настроите таймер за определено време. Например: Започнете с 10 минути и всеки ден увеличавайте с 1, достигайки до 20 или 30 минути. Сами няма да усетите как времето минава, а и резултатите ще са налице.

3. Намерете удобна поза

Ако медитирате в неудобна поза, това няма да увеличи желанието ви да го правите. Ако седенето на пода не е за вас, може да седнете на стол.

4. Направете си кът за медитация

Пространствата в нашите домове често се определят от важните за нас дейности. Имаме помещения за хранене, сън, игра и готвене. Ние обозначаваме стаите на домовете си с това, което правим в тях - за хранене, за живеене, за забавление - или за предметите, които използваме в тях - легла, телевизори, бани. Имаме ли пространства в домовете си, които създаваме, просто за да бъдем в тях? Кътът за медитация ви дава място във вашия дом, което е посветено на тишината и мира. Когато минаваме покрай бюрото си, може да си спомним, че трябва да си платим сметката или да довършим някоя забравена задача. Когато минаваме покрай хладилника, това може да ни напомни да вземем нещо за вечеря. Пространството за медитация ни напомня за намерението ни да практикуваме тишина. Не е нужно да вярваме във Фън Шуй, за да знаем, че сме силно повлияни от заобикалящата ни среда. Ако през деня използваме спалнята си за шумни дейности като гледане на телевизия или тренировки, може да ни е трудно да си починем в същото пространство вечер. По подобен начин бихме могли да имаме проблеми с нашата съзнателна практика, но ако се опитаме да създадем малко местенце за мир и покой в нашия дом, това определено ще ни помогне повече в нашата ежедневна практика и изобщо тя да се случи.

5. Включете мобилните си устройства на “Полетен режим“

Включете мобилните си устройства на “Полетен режим“ по време на медитация - това е възможност и те да бъдат в синхрон с вашия „Полетен режим“ – без мисли – това ще помогне да запазите концентрацията си по време на практика, а всички знаем, че концентрацията е пътят към освобождаване от мисли и навлизане в медитативно състояние.

6. Освободете се от очакванията

Ако не внимавате, можете да внесете задвижваните от егото мисли и цели: „Надявам се да успея да се концентрирам“; „Искам да го направя както трябва“, „Дано да преживея същото като миналия път“. 
Да оценявате медитацията си като „добра“ или „лоша“ също е грешка. 
Просто изключете очакванията, защото :
„Мирът започва, когато завърши очакването.“
Ши Чинмой

7. Посещавайте групови медитации

Когато медитираме в група, медитацията става много по-лесна. Това ни насърчава да продължим със собствената си индивидуална медитативна практика у дома. Когато хората се събират, за да медитират в група, присъства специална енергия, която прави медитацията по-дълбока и по-мощна и може да доведе до лични прозрения и по-ярко виждане и преживяване на света.

8. Общувайте с духовни хора, с хора, които медитират

това ще ви донесе вдъхновение да поддържате практиката си редовна. Освен това, споделянето на опит и вдъхновяваща информация изграждат у нас чувство за единство и стремеж.

9. Четете духовна литература

за 10 минути преди медитация или след нея, четенето на духовна литература ще донесе още повече хармония във вашето ежедневие. То ще подхрани у вас почвата за изграждане на духовни качества като мъдрост, благодарност, простота, чистота, смирение, любов и други.

Когато съумеете да медитирате по-редовно, започва да ви се струва по-лесно. Всеки път, когато сядате и отново насочвате внимание към дишането си, може да си представяте, че се връщате при стар приятел. Сякаш отново сте у дома.
„Ако искате да опростите живота си, отговорът е медитация. 
Ако искате да изпълните живота си, отговорът е медитация. 
Ако искате да изпитвате радост и да давате радост на околния свят, 
тогава медитацията е единственият отговор.“
Шри Чинмой
Ако имате намерение да превърнете медитацията в част от живота си, не чакайте утре, можете да започнете още днес. Дори сега.
Всички права запазени Meditation.bg